Ne Var Ne Yok

Haberler, Incelemeler, Notlar

Roberto Zucco: Tel Üstündeki Tel Canbazı

Roberto Zucco: Tel Üstündeki Tel Canbazı

Karanlıktakizenci

roberto-zucco-tiyatro-oyunu-yorum

Tuhaf bir eylemsizlik hali arayışında ruhum, bir tür pasif direniş şekli. Çünkü bütün diğer hallerin, hareketlerin, rollerin sahipleri var. Bir tanesi de benim olsun, tek sahibi ben olayım telaşında değilim. Sahipsizliğin ruhunu anlama derdindeyim, çünkü sahipsizlik getirecek çıkardan uzak sebepsizliği ve sebepsizlik herşeyden uzak rastgele iyiliğin temeli.

Öyle bir eylemsizlik ki bu aradığım, kimse seni harekete geçiremez. İnsanlar bir nehir gibi bir aşağı bir yukarı akabilirler ama sen taş gibi kalırsın yerinde.

Mezuniyete birkaç ay kala, bir arkadaş profesyonel bir öğrenci olmadığımı söyledi. O demeden düşünmemiştim üzerine bu konunun. Bir pasif direniş halindeydim. Sevdiğim şeyleri sebepsiz seviyor, sevmediklerimin beni nereye götüreceklerine bakmadan sebepsizce silip atıyordum. Yolun ne düzüne, ne tersine gidiyordum. “Hayat senin için zor olmalı” demişti arkadaş. Çünkü insan birşeylere sahip olmak için dişini sıkmalıydı. Belki de böyle gidersem hiçbir şeye sahip olamayacağımdan endişelenmeye başlamıştı. Hayatımın zorluğu bundandı.

Erich Fromm, “Olmak mı, Sahip Olmak mı?” kitabında yaşamdaki kendini bulma…

View original post 652 kelime daha

Bir Cevap Yazın

Information

This entry was posted on Ekim 24, 2016 by in Uncategorized.
